Епископ бачки др Иринеј: „Вера није ствар индивидуалног опредељења, нека врста идеологије, него је то Откривење Божје, вера коју нам Сâм Христос преко Својих апостола и ученика даје.ˮ
У другу недељу Великог поста, 7/20. марта 2022. године, у Саборном храму у Новом Саду, на светој архијерејској Литургији началствовао је Његово Преосвештенство Епископ бачки господин др Иринеј. Саслуживали су Његово Преосвештенство Епископ мохачки господин Дамаскин, свештено братство Саборног храма и новосадски ђакони.
После прочитаних јеванђелских одељака беседио је Преосвећени епископ Иринеј, који је објаснио да је данашњи празник Светог Григорија Паламе уствари својеврсни органски продужетак Недеље Православља коју смо празновали прошле недеље. Осврнувши се на живот светог Григорија Паламе, архиепископа солунског, и на значај његовог богословља, Преосвећени владика Иринеј је рекао: „Свети Григорије Палама, учећи да Бог није само далеки, метафизички и трансцендентни Бог, одвојен од свега створеног – јесте и то пре свега, али по својој божанској природи – наводи у својим списима, цитирајући једног другог великог Учитеља Цркве, како је некада Платон, стари грчки философ, говорио да је Бога тешко изразити, а још теже појмити. На то свети Григорије Богослов, а потом Григорије Палама каже: Бога је немогуће изразити, а још немогућније појмити. Дакле, само кроз лични сусрет, кроз лично искуство Бога, кроз опитно и искуствено богопознање, нама се открива истина Божја, и то онолико колико смо ми кадри да је сместимо у себе. Никада природу Божју не можемо схватити – ни ми, ни анђели, ни било ко од створених бића. Али закључити из тога да је Бог потпуно оностран, далек, да не можемо имати никаквог општења са Њим – то је потпуно неприхватљиво. Иначе, не би Христос долазио у свет, као врхунац Откривења Божјега, када не би било Откривења Божјега у Личности Његовој, када Он не би био тај кроз Кога нам постаје видљив Онај Који је по Себи невидљив, Који нам обзнањује Онога Који је по Себи несазнатљив. Тако, дакле, Христос Духом Светим даје своју божанску енергију или благодат свима који истински верују, и тако Бог постаје доступан остајући недоступан. Постаје Бог са нама, остајући Бог Који је изнад свих и свега.ˮ